منو تهران، یوسف آباد، خیابان فتحی شقاقی، بین چهلستون و بیستون، پلاک 74، رادیولوژی و سونوگرافی شقایق - تلفن : 88553155 - 88553310
رادیولوژی دکتر سیف
الاستوگرافی کبد چیست و به چه دلیل انجام می شود

الاستوگرافی کبد یک آزمایش غیر تهاجمی و غیر آسیب زننده است که پزشک می تواند از آن برای درک بهتر سلامت کبد و ارزیابی وضعیت آن استفاده کند.

کولپوسکوپی دهانه رحم چیست و روند انجام آن چگونه است؟

کولپوسکوپی یک روش جهت مشاهده و تشخیص بیماری در سطح ناحیه ژنیتال زنان مثل دهانه رحم، واژن، فرج، توسط یک منبع نوری و میکروسکوپ می باشد.

اسکن ضخامت چربی بدن جهت انجام عمل زیبایی لیپوماتیک

سونوگرافی یک روش غیر تهاجمی است و خطری ندارد در این روش از امواج اولتراسوند برای بررسی اندام ها و ساختارهای شکم استفاده می شود.

ارزیابی و تشخیص سرطان پانکراس با سی تی اسکن

رشد و تقسیم بدون کنترل سلول های غیرطبیعی در پانکراس، منجر به تشکیل توده و سرطان در آن می شود.

التهاب کبد چیست و چگونه تشخیص داده، درمان میشود؟

التهاب کبد واکنشی است که هنگام حمله سلول‌ های کبدی به یک میکروب یا ماده ایجاد کننده بیماری رخ می‌ دهد.

سونوگرافی ترانس رکتال (TRUS) برای تشخیص سرطان پروستات

اگر سرطان ازجمله سرطان پروستات به موقع درمان نشود، می تواند رشد تهاجمی داشته باشد و به دیگر بافت ها حمله کند. تشخیص سرطان پروستات و درجه بندی آن، نقش

بهترین زمان سونوگرافی برای تشخیص اندومتریوز

آندومتریوز نوعی اختلال دردناک است که در آن یک بافت مشابه با بافتی که به طور معمول داخل رحم است (آندومتر) خارج از رحم شما شروع به رشد می کند.

سونوگرافی رحم و تخمدان جهت تشخیص سرطان رحم

در سونوگرافی رحم از امواج صوتی برای ایجاد تصویری از رحم و تخمدانها استفاده میشود. امواج صوتی هنگام برخورد با هرچیز متراکمی مانند تومورها بازتاب میشوند

علائم و روشهای درمان سرطان رحم

رحم یک عضو تو خالی و گلابی شکل در ناحیه لگن است و بین مثانه و راست روده قرار گرفته و توسط بافتی به نام آندومتر پوشیده شده است.

تشخیص و درمان عفونت لگن در زنان

عفونت لگنی یا بیماری التهابی لگن ، عفونت اندام های تولید مثل در زنان است.آنچه معمولاً اتفاق می افتد این است که باکتری ها ابتدا در واژن وارد می شود

در چه مواقعی باید رادیولوژی فیستولوگرافی انجام شود؟

فیستول مقعدی در نتیجه این عفونت در نزدیکی مقعد و تجمع چرک در بافت نزدیک آن ایجاد می‌ شود.

علت و درمان نازک شدن دیواره رحم

با پیشرفت بارداری تغذیه ای که برای رشد جنین لازم می باشد توسط غده های دیواره رحم تامین می شود ، و در صورت نازک شدن دیواره رحم ،بادراری مختل می شود .

چرا ضخامت آندومتر زیاد می شود؟

با سونوگرافی ضخامت آندومتر رحم اندازه گیری می شود و روش تشخیصی مفیدی است که با استفاده از امواج صوتی می تواند ضخیم شدن رحم را تشخیص دهد.

رحم هتروژن در سونوگرافی چیست؟

رحم های هتروژن معمولاً نرمال هستند و مشکلی را برای شخص ایجاد نمی کنند؛ اما در بعضی موارد می توانند خونریزی های سنگین ماهیانه، دردناک و نازایی بیاورند.

تشخیص بزرگ شدن ارگان های شکمی با سونوگرافی

سونوگرافی شکم، مبدل امواج صوتی را ارسال کرده و بازتابش آن را ثبت می کند. مبدل به روی پوست فشرده می شود و پالس های کوچکی از امواج صوتی به بدن می فرستد.

فیبرواسکن کبد چگونه انجام می شود؟

دستگاه فیبرو اسکن مقدار سختی کبد و یا به عبارتی فیبروز را اندازه گیری می کند، و با امواج اولتراسوند مقدار شدت فیبروز و سیروز را مشخص می کند .

بزرگ شدن طحال یا اسپلنومگالی چه علائمی دارد و چگونه تشخیص داده میشود؟

بزرگ شدن طحال معمولاً علائمی ایجاد نمیکند و معمولاً در پی یک معاینه فیزیکی کشف می شود.با بزرگ شدن بیش از اندازه طحال می توان در معاینات آن را لمس کرد،

بیماری پانکراتیت یا التهاب لوزالمعده چگونه تشخیص داده و درمان میشود؟

اگر پانکراس ملتهب شود ، آنزیم‌ های درون آن فعال شده و با حمله به بافت‌ های تولید کننده‌ ی خود، به آنها آسیب می‌ زند پانکراتیت به التهاب لوزالمعده گوین

بررسی علت دردهای شکمی با سونوگرافی

سونوگرافی شکم و لگن یک روش تشخیصی غیرتهاجمی است که برای بررسی اندام های داخل شکم و لگن مورد استفاده قرار می گیرد .

فیبروم چیست و چه علائمی دارد؟

فیبروم به تومورهای خوش خیمی گفته می شود که غالباً در سنین باروری در رحم ظاهر می شوند.برای تشخیص فیبروم می توان از سونوگرافی رحم استفاده کرد که در این بخش به نکات آن پرداخته ایم.

تست عملکرد غیر طبیعی کبد با سونوگرافی

یکی از روش های اصلی برای تشخیص آسیب های کبد، سونوگرافی کبد است و برای افراد مبتلا به بیماری های کبدی بسیار ضروری است .

هیستروسالپنگوگرافی یا عکس رنگی رحم چیست؟

عکس رنگی رحم یا هیستروسالپنگوگرافی نوعی روش تصویربرداری یا رادیوگرافی برای مشاهده رحم و لوله ها است که به وسیله نوعی اشعه ایکس به نام فلوروسکوپی و یک ماده حاجب حاوی ید انجام می شود

سونوگرافی ترانس واژینال یا داخلی چیست و چگونه انجام میشود؟

سونوگرافی واژینال یا سونوگرافی داخلی رحم یک روش تصویربرداری از داخل رحم بیماران است. در واقع سونوگرافی داخلی واژن، نوعی از سونوگرافی لگن است

سونوگرافی آندومتریوز چیست و چه کاربردی دارد؟

سونوگرافی آندومتریوز می تواند به پزشک کمک کند تا بافت و کیست هایی را که ممکن است نشانه آندومتریوز باشند شناسی کند .

سونوگرافی جهت تشخیص آسیت شکم

آسیت نوعی بیماری است که در آن مایعات در فضای داخل شکم جمع می‌ شود. هنگامی که بیش از 25 میلی لیتر مایع در داخل حفره شکم جمع شود، به عنوان آسیت شناخته می‌ شود.

ارزش تشخیصی سونوگرافی در بیماران مشکوک به آپاندیسیت حاد

در بیماران با علائم بالینی آپاندیسیت حاد، بررسی سونوگرافیک سایر ارگانهاي شکمی و حفره لگن ارزشمند می باشد.

اختلال رحم دو شاخه چیست؟

رحم دوشاخه اختلال مادرزادی و ناهنجاری رحمی در مجاری مولر است که رحم به شکل قلب می باشد. رحم دو شاخ دارای دو حفره است.در حالی که رحم معمولی یک حفره دارد.

آیا تشخیص سرطان روده با سونوگرافی امکان پذیر است؟

سونوگرافي روده از راهکارهای دقیق و غیر تهاجمی تشخیص بیماری های روده‌ ای می باشد و پیش از آزمایش های تهاجمی انجام می شود .

تشخیص کیست کلسیفیه کبد با سونوگرافی

پزشک ممکن است به منظور تشخیص مشکل و بیماری کبد، سونوگرافی کبد را تجویز کند.در این روش به جای استفاده از اشعه‌ های مضر، از امواج صوتی استفاده می‌ شود.

تشخیص سنگ کیسه صفرا با سونوگرافی

اگر بیمار در طول شب غذا نخورد،کیسه صفرا ورم می‌ کند، در این حالت سونوگرافی، دقیق‌ ترین روش تشخیص سنگ کیسه صفرا خواهد بود.

پیچ خوردگی تخمدان یا تورشن تخمدان چیست؟

تورشن تخمدان به طور کلی زمانی رخ می‌ دهد که تخمدان در جای خودش پایدار نباشد. کیست تخمدان و یا حضور توده‌ ای در تخمدان می‌ تواند علت ناپایداری تخمدان باشد.

سونوگرافی روده جهت تشخیص انسداد روده چگونه انجام میشود؟

فقدان امکان حرکت در روده‌ ها که باعث مسدود شدن مواد غذایی می‌ شود، انسداد روده میگویند. تشخیص انسداد روده، بر اساس تصویر بالینی رادیوگرافی ساده شکم اس

شرایط و آمادگی های لازم قبل از انجام سونوگرافی واژینال

سونوگرافی واژینال به منظور تشخیص و بررسی دستگاه تناسلی و لگن زنان انجام می شود . سونوگرافی واژینال با سونوگرافی شکم متفاوت است .

زمان مناسب برای سونوگرافی واژینال

سونوگرافی ترانس واژینال، یکی از انواع سونوگرافی هایی است که برای زنان و مادران باردار تجویز می شود. این سونوگرافی که از طریق واژینال انجام می شود .

دو رحمی بودن چطور تشخیص داده میشود؟

رحم دو طرفه به دلیل رشد غیر طبیعی مجاری پارامزونفری رخ می‌ دهد. هنگامی که کانال‌ ها به درستی با هم در هم آمیخته نشوند رحم به دو بخش تقسیم می‌ شود

دلایل انجام سونوگرافی کبد

سونوگرافی روش بدون عارضه و بدون درد برای تشخیص برخی از بیماری‌ ها و بررسی اندازه طبیعی کبد است. در این روش از امواج صوتی استفاده می‌ شود.

اختلال رحم دو شاخه و تشخیص آن با سونوگرافی

رحم دو شاخه نوعی اختلال مادرزادی و ناهنجاری رحمی در مجاری مولر است که در آن رحم به شکل قلب می باشد. سونوگرافی یک روش کاملاً بی خطر و ایمن است .

چگونه برای سونوگرافی تخمدان آماده شویم؟

سونوگرافی تخمدان یا در واقع سونوگرافی لگن یکی از روش‌ های غیرتهاجمی بیماری‌ های لگن و این ناحیه در زنان است .

تشخیص تنبلی تخمدان با سونوگرافی

به طور کلی عارضه تنبلی تخمدان زمینه ژنتیکی دارد اما هنوز ژن شناخته شده‌ای در آن کشف نشده است. از موارد دیگر عارضه تنبلی تخمدان ، شرایط زندگی می باشد

سونوگرافی زنان و مامایی شامل چه مواردی میشود؟

کاربردهای متعدد سونوگرافی در مامایی سبب تحول زیادی در مراقبت‌ های بهداشتی از مادر و جنین نیز مراقبت‌ های دوران بارداری شده است .

تشخیص مشکلات گوارشی با سونوگرافی

سونوگرافی شکم نوعی تصویربرداری است که به بررسی اندام‌ های بدن از جمله کبد، کیسه صفرا، طحال، پانکراس و کلیه‌ ها می‌ پردازد .

علت انجام سونوگرافی شکم چیست؟

سونوگرافی شکم شامل یک بررسی کامل از ارگان‌ های شکمی و ساختمان‌ های وابسته آن ها است شامل کبد، کیسه صفرا، طحال، لوزالمعده، عروق مرکزی شکم و کلیه‌ ها

آمادگی های قبل از انجام رادیولوژی لگن

رادیولوژی لگن از راه‌های تشخیص مشکلات این ناحیه از بدن می‌باشد. به‌طورکلی رادیولوژی، یک روش تصویربرداری رایج است .

کیست درموئید تخمدان چیست و چگونه تشخیص داده میشود؟

کیست درموئید تخمدان یا کیست مویی، توده‌های خوش‌خیم تخمدان هستند. این نوع کیست ممکن است در خانم‌های جوان، از سلول‌های جنینی به وجود آمده باشد .

تشخیص عفونت رحم با سونوگرافی

عفونت رحم و سایر اجزای دستگاه تناسلی، از بیماری‌های شایع زنان است. عفونت‌ها معمولاً خطر جدی ندارند در صورت تشخیص به موقع و درمان مناسب برطرف می‌شوند

انواع کبد چرب

تجمع چربی در کبد به مرور زمان ایجاد التهاب و تشکیل باندهای فیبروز می نماید، در صورت عدم درمان ، کبد چرب به سمت نارسایی کبد و سیروزکبدی پیش می رود

کبد چرب الکلی و کبد چرب غیر الکلی

تجمع چربی در کبد به مرور زمان ایجاد التهاب و تشکیل باندهای فیبروز می کند ، در صورت عدم درمان ، کبد چرب می‌ تواند به سمت نارسایی کبد و سیروز کبدی برود

سونوگرافی شکم چه کاربردی دارد؟

از سونوگرافی شکم برای بررسی کیست های عفونی مانند کیست هیداتیک ، کیستهای مادرزادی، آبسه های عفونی و میکروبی کبد، تومورهای کبد و طحال و تشخیص آپاندیسیت استفاده میشود

پزشک با دیدن چه علائمی سونوگرافی کبد و کیسه صفرا درخواست میکند؟

بیماری کبدی مانند دیابت نوعی بیماری خاموش به حساب می آید و اخیرا در جامعه بسیار شیوع پیدا کرده است. ،و به منظور تشخیص ، سونوگرافی کبد تجویز می شود

سونوگرافی واژینال چیست و چگونه انجام می شود؟

سونوگرافی واژینال بوسیله امواج صوتی با فرکانس بالا برای ایجاد تصاویری از اندام های داخلی انجام میگیرد سونوگرافی ترانس واژینال ناهنجاری ها را شناسایی میکند

سندروم تخمدان پلی کیستیک چگونه با سونوگرافی تشخیص داده میشود؟

تخمدان پلی کیستیک یا تنبلی تخمدان شایع‌ترین اختلالات غدد درون‌ ریز (آندوکرینوپاتی) در زنان و شایع‌ترین علت نازایی ناشی از عدم تخمک‌گذاری می‌باشد .

تشخیص تخمدان پلی کیستیک با سونوگرافی

سندروم تخمدان پلی کیستیک را میتوان یکی از شایع ترین علل مراجه افراد به پزشک جراح زنان دانست، این ناهنجاری یک عارضه ی هرمونی مربوط به سنین باروری است .

نکات مهم سونوگرافی شکم و لگن

سونوگرافى چكاپ شكم و لگن دقيق به عنوان يكى از برنامه هاى پايش سلامت افراد مورد توجه و حائز اهميت ميباشد چرا كه در تشخيص زودرس و درمان به موقع بسيارى از بيماريها نقش اساسى ايفا كرده است.

سونوگرافی لگن از طریق بررسی شکمی ، ترانس واژینال ، ترانس رکتال

دستگاه مبدل را وارد واژن می کنند. در خانم ها ممکن است از راه شكم و از راه واژن هر دو برای بررسی ارگان های لگنی انجام شود.

تشخیص سندرم تخمدان پلی کیستیک با سونوگرافی

سندرم تخمدان پلی کیستیک یکی از شایع ترین اختلال هورمونی در میان زنان است . تخمین زده شده در حدود 10 تا 20 درصد از خانم های در سنین باروری رخ می دهد.

سونوگرافی لگن برای بررسی رحم و تخمدان ها

سونوگرافی لگن جهت بررسی رحم و تخمدان ها برای اندازه گیری و ارزیابی ارگان های قرار گرفته در لگن در خانم ها استفاده می گردد و شامل چندین مورد میشود.

سونوگرافی لگن برای تشخیص کیست تخمدان

كیست تخمدان از توده های تخمدانی معمولاً خوشخیم كه اغلب از نسج تخمدان تولید شده و در بسیاری از موارد از فولیكولهای سطح تخمدان سرچشمه میگیرد.

کبد چرب چگونه تشخیص داده می شود

تجمع چربی در کبد به مرور زمان ایجاد التهاب و تشکیل باندهای فیبروز نماید، در صورت عدم درمان، کبد چرب میتواند باعث نارسایی کبد و سیروزکبدی پیشروی نماید.

سونوگرافی ترانس واژینال یا داخلی چیست و چگونه انجام میشود؟سونوگرافی ترانس واژینال یا داخلی چیست و چگونه انجام میشود؟

سونوگرافی واژینال یا سونوگرافی داخلی رحم یک روش تصویربرداری از داخل رحم بیماران است. در واقع سونوگرافی داخلی واژن، نوعی از سونوگرافی لگن است ... ادامه مطلب

تشخیص تنبلی تخمدان با سونوگرافیتشخیص تنبلی تخمدان با سونوگرافی

به طور کلی عارضه تنبلی تخمدان زمینه ژنتیکی دارد اما هنوز ژن شناخته شده‌ای در آن کشف نشده است. از موارد دیگر عارضه تنبلی تخمدان ، شرایط زندگی می باشد ... ادامه مطلب

کاربرد تصویربرداری با اشعه ایکس یا رادیوگرافیکاربرد تصویربرداری با اشعه ایکس یا رادیوگرافی

کاربرد اشعه ایکس در بهداشت و علم پزشکی برای تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری می باشد که برای عکس برداری از استخوان ها ،روده و معده و غیره کاربرد دارد ... ادامه مطلب

آیا لنف نود گردن خطرناک است؟آیا لنف نود گردن خطرناک است؟

سیستم لنفاوی (لنف نود) شبکه ی گسترده ای از عروق، غدد و مجراهایی است که تقریباً از تمام بافت های بدن عبور کرده و امکان گردش مایعی به نام لنف را در بدن ... ادامه مطلب

علائم و درمان حاملگی خارج از رحمعلائم و درمان حاملگی خارج از رحم

تشخیص حاملگی خارج رحم ساده نیست و معمولا پزشکان برای تشخیص از معاینه ی پزشکی ، آزمایش خون و سونوگرافی استفاده می کنند ... ادامه مطلب

آنچه باید درباره سونوگرافی کلیه و مجاری ادراری بدانیدآنچه باید درباره سونوگرافی کلیه و مجاری ادراری بدانید

برخی اوقات درکلیه‌ها و مجاری ادراری شاهد مشکلاتی هستیم. از جمله وجود سنگ در کلیه‌ها یا بزرگ شدن آن که لازم است حتماً مورد بررسی قرار گیرد . ... ادامه مطلب

در چه مواقعی باید رادیولوژی فیستولوگرافی انجام شود؟در چه مواقعی باید رادیولوژی فیستولوگرافی انجام شود؟

فیستول مقعدی در نتیجه این عفونت در نزدیکی مقعد و تجمع چرک در بافت نزدیک آن ایجاد می‌ شود. ... ادامه مطلب

سونوگرافی بیضه ها و آمادگی های لازم قبل از آنسونوگرافی بیضه ها و آمادگی های لازم قبل از آن

سونوگرافی بیضه روش تشخیصی و تصویربرداری است برای تشخیص مشکلاتی از جمله پیچ خوردگی یا تورشن بیضه‌ ها، سرطان بیضه و اپیدیدیمیت استفاده می شود . ... ادامه مطلب

سونوگرافی تیروئید چه زمانی انجام میشود؟سونوگرافی تیروئید چه زمانی انجام میشود؟

در سونوگرافی تیروئید از امواج فراصوت استفاده می‌شود . از این تصویربرداری به منظور تعیین شکل و اندازه غده تیروئید استفاده می ‌شود . شکل و اندازه غده تیروئید در اثر بیماری هایی مانند کم کاری و پر کاری تیروئید تغییر می کند ... ادامه مطلب

انواع روش های رادیولوژی تک دندانانواع روش های رادیولوژی تک دندان

یکی از روش‌هایی که به تشخیص بیماری‌های دهان و دندانی کمک نموده و این عمل را برای دندان‌پزشکان آسان می‌کند، گرفتن عکس رادیولوژی از دندان می‌باشد . ... ادامه مطلب

دستگاه های مورد استفاده در رادیولوژیدستگاه های مورد استفاده در رادیولوژی

رادیولوژی که به عنوان تصویربرداری تشخیصی به کار می رود ، ابزاری است که پزشکان می‌ توانند توسط آن، آنچه را که در بدن اتفاق می‌ افتد دیده و درک کنند . ... ادامه مطلب

رادیولوژی کلانژیوگرافی چیست؟رادیولوژی کلانژیوگرافی چیست؟

اگر مجاری صفراوی بسته شوند ممکن است التهاب و عفونت ایجاد شود که با عنوان کوله سیستیت شناخته می شود . ... ادامه مطلب

مركز سونوگرافى و راديولوژى شقايق

مركز سونوگرافى و راديولوژى شقايق واقع در يوسف آباد تهران با بهره گيرى از عوامل فوق الذكر تلاش كرده است تا در ارائه بهترين خدمات راديولوژى و همچنين بهترين سونوگرافى دقيق در يوسف آباد تهران كه در ذيل فهرست وار آمده است در خدمت عزيزان هموطن درتهران و سرتاسر ايران باشد.

بهترين بررسي هاي روتين وتخصصی و دقيق ترين انواع داپلر يارنگی شامل : سونوگرافى كالر داپلر شريانى و وريدي اندامهاى تحتانى و فوقانى و بررسي دقيق DVT ، داپلر دقيق كليه ها ، سونوگرافى رنگى و داپلر بيضه ها ، بهترين و دقيق ترين سونوگرافى داپلر عروق كاروتيد گردنى وبررسي پلاك ، انسداد و ترومبوز

رادیولوژی و سونوگرافی شقایق تهران یکی از مراکز تخصصی است که با تجهیزات مدرن و به روز می‌تواند انواع خدمات تشخیصی درمانی در این زمینه را به مراجعین ارائه نماید. آدرس مطب : منطقه شش ٦ - تهران ، یوسف آباد ، خیابان فتحی شقاقی ، بین چهلستون و بیستون ، راديولوژي و سونوگرافى شقايق، دكتر سيف

ادرسراديولوژي و سونوگرافي پرديس ونک : تهران - ونک - خيابان ملاصدرا - خيابان پرديس - پلاک 15 - واحد 12 - طبقه چهارم - راديولوژي و سونوگرافي پرديس ونک


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465